Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Η ακτοπλοΐα μένει από... καύσιμα


Το 2012 δεν χάθηκε μόνο για την κρουαζιέρα, κινδυνεύει να χαθεί και για την ακτοπλοΐα, η οποία θα μείνει από... καύσιμα. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από όσα ανέφεραν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Με την ευκαιρία των εκλογών της 12ης Οκτωβρίου για το νέο ενιαίο φορέα εκπροσώπησης της επιβατηγού ναυτιλίας, ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μάρκος Φόρος, σε συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκε στα μέχρι τώρα πεπραγμένα του Συνδέσμου και στις προοπτικές για την επιβατηγό ναυτιλία, ενώ ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου, Μιχάλης Σακέλλης, στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ακτοπλοΐας.
Μείωση δρομολογίων
Στη διάρκεια του χειμώνα θα υπάρξουν μειώσεις δρομολογίων, είπε ο κ. Σακέλλης, ενώ δεν απέκλεισε και ακυρώσεις δρομολογίων, με αποτέλεσμα κάποια νησιά να μην εξυπηρετούνται.
Δεν είναι θέμα βούλησης των εταιρειών, αλλά της κατάστασης που διαμορφώνεται τόνισε ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι κάποιες εταιρείες μπορεί να μην έχουν να πληρώσουν καύσιμα. Οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια, επομένως τα πλοία θα σταματήσουν.
Υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας, αναγνώρισε. Επίσης στράφηκε και κατά της πολιτείας τονίζοντας για μία ακόμη φορά ότι η ακτοπλοΐα δεν έχει συνομιλητή από το κράτος, καθώς δεν υπάρχει από ό,τι φαίνεται επαφή με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν ακτοπλοϊκές εταιρείες που εκτελούν άγονες γραμμές και δεν έχουν λάβει κανένα μίσθωμα για το 2011.
Τέλος, αναφερόμενος στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές που καθυστερούν, σημείωσε ότι σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητήσουν παράταση της σύμβασης δεν είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα το δεχθούν αφού δεν είναι υποχρεωτικό.
Αν μία εταιρεία δεν καλύπτει το κόστος λειτουργίας της γραμμής γιατί να συνεχίσει να την εκτελεί, αναρωτήθηκε.
Να μη χαθεί το 2013
Επιτάχυνση των διαδικασιών έτσι ώστε να μη χαθεί και το 2013 για την κρουαζιέρα ζήτησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Φόρος.
Το 2012 έχει χαθεί, πρέπει άμεσα να αλλάξει η νομοθεσία ώστε να μη χαθεί και το 2013 τόνισε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Ν» ο κ. Φόρος υπογράμμισε ότι εάν η χώρα θέλει ο Πειραιάς να γίνει home porting για το 2013, πρέπει στο αμέσως επόμενο διάστημα και πριν από το τέλος του χρόνου να καταργηθεί η διάταξη της νομοθεσίας για την άρση του cabotage που προβλέπει την υπογραφή σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και εταιρειών κρουαζιέρας.
Το 2012 χάθηκε γιατί τα προγράμματα κρουαζιέρας έχουν ήδη εκπονηθεί, συμπλήρωσε ο κ. Φόρος. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μας είπε ότι θα αλλάξει ο νόμος, αλλά αυτό πρέπει να γίνει σύντομα πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.
Οπως εξήγησε στη συνέχεια, οι συμβάσεις είναι απαραίτητες σε χώρες που θέλουν να ελέγχουν τον αριθμό πλοίων και τουριστών που υποδέχονται. Η Ελλάδα προφανώς δεν έχει τέτοιο λόγο. Αντιθέτως.
Ο κ. Φόρος ζήτησε ακόμη να υπάρχει προγραμματισμός από τους οργανισμούς λιμένων σε ό,τι αφορά τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και να μην ισχύει η αρχή «όποιος έρθει πρώτος» γιατί τα κρουαζιερόπλοια αναπτύσσουν ταχύτητες για να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων. Αν υπήρχε προγραμματισμός ίσως να μην είχαμε τη βύθιση του Sea Diamond, είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης σε άλλο σημείο της ομιλίας του εκτίμησε ότι το cabotage θα είχε υλοποιηθεί νωρίτερα αν δεν είχαν υψώσει ελληνική σημαία πλοία της εταιρείας Louis.
Αναφερόμενος τέλος στην ελληνική κρουαζιέρα εκτίμησε ότι δεν είναι ανταγωνιστική και ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να σταθεί διεθνώς κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία.
Γενική συνέλευση
Στη γενική συνέλευση του ΣΕΕΝ της 12/10/2011 θα συμμετάσχουν, εκτός από τα σημερινά μέλη του ΣΕΕΝ, και τα ταμιακώς εντάξει μέλη της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) τα οποία θα μπορούν να εγγραφούν άμεσα στο Σύνδεσμο ώστε να εκλεγεί ένα νέο δωδεκαμελές συμβούλιο που θα περιλαμβάνει τέσσερις εκπροσώπους της κρουαζιέρας, τέσσερις εκπροσώπους των επιβατηγών-οχηματαγωγών διεθνών πλόων και τέσσερις εκπροσώπους της ακτοπλοΐας.
Αποχωρώντας από το ΣΕΕΝ ο κ. Φόρος ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στο έργο του Συνδέσμου όπως την οικογένεια Χανδρή, τον κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη, διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΚ ο οποίος βοήθησε τα μέγιστα στην άρση του cabotage, τον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργο Γράτσο, τους αντιπροέδρους του συνδέσμου, Μιχάλη Λάμπρο και Μιχάλη Σακκέλη.
Εκλογές στο ΣΕΕΝ με υπάρχον καταστατικό
Οι εκλογές θα γίνουν βάσει του ήδη υπάρχοντος εγκεκριμένου καταστατικού του ΣΕΕΝ. Οταν το νέο καταστατικό του ΣΕΕΝ που συμφωνήθηκε με την ΕΕΝ εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές, θα επαναληφθούν οι εκλογές με την εκλογή 14 μελών στο συμβούλιο και συγκεκριμένα τέσσερα μέλη από την κρουαζιέρα, τρία μέλη από την κατηγορία των επιβατηγών-οχηματαγωγών διεθνών πλόων, ένα μέλος από την κατηγορία των ταχυπλόων και έξι μέλη από την ακτοπλοΐα.
Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει, όπως είπε ο κ. Μάρκος Φόρος, πρόεδρος του Συνδέσμου, εκπροσώπηση και μικρών εταιρειών στο συμβούλιο.
Επίσης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις σημείωσε ότι οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας δεν θα ήθελαν πρόεδρο κάποιον που είναι αντίθετος με την κρουαζιέρα.
Αυτή είναι η μοναδική ένσταση, σημείωσε και υπογράμμισε ότι στο ΣΕΕΝ όλες σχεδόν οι αποφάσεις λαμβάνονταν με ομοφωνία.

Προβολές σελίδας