Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Tροφοδοσία πλοίων με καύσιμα

Να δέχονται η ΕΚΟ και τα ΕΛΠΕ ως εγγύηση, για την τροφοδοσία με καύσιμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, τις συμβάσεις εκτέλεσης δρομολογίων δημόσιου συμφέροντος, για όσες εταιρείες δεν διαθέτουν ρευστότητα, ζήτησε ο αρμόδιος υφυπουργός για θέματα Ναυτιλίας, Αδωνις Γεωργιάδης...
...κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των δύο εταιρειών. Η παρέμβαση του αρμόδιου υφυπουργού έρχεται να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο να μην εκτελεστούν προγραμματισμένα δρομολόγια προς νησιά, κυρίως της λεγόμενης «άγονης» γραμμής, επειδή κάποιες εταιρείες δεν θα διαθέτουν ρευστό για να προμηθευτούν καύσιμα ως αποτέλεσμα της βαθιάς κρίσης που βιώνει ο ακτοπλοϊκός κλάδος. Μέχρι πρόσφατα ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες χρησιμοποιούσαν τις συμβάσεις εκτέλεσης δρομολογίων δημόσιου συμφέροντος ως εγγύηση για να χρηματοδοτούνται από τις τράπεζες. Ωστόσο, λόγω της κρίσης, οι τράπεζες σταμάτησαν να δέχονται τις συμβάσεις αυτές ως εγγύηση, με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες να βρεθούν στο «κόκκινο» και να αδυνατούν ακόμη και να εκτελέσουν προγραμματισμένα δρομολόγιά τους με πιθανό κίνδυνο να μείνουν χωρίς συγκοινωνία νησιά της χώρας. Να σημειωθεί ότι το κόστος των καυσίμων αγγίζει έως και το 60% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους των πλοίων. Ο τόνος πετρελαίου, για παράδειγμα, των συμβατικών πλοίων, από 385 ευρώ ανήλθε στα 510 ευρώ, ενώ η τιμή των καυσίμων από το 2009 έως και σήμερα αυξήθηκε κατά 75%. Επίσης, κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου του τρέχοντος έτους η διακίνηση επιβατών μειώθηκε κατά 30% σε σχέση με πέρσι, ενώ μειωμένη κατά 25% ήταν και η μεταφορά Ι.Χ. Ακόμη, βάσει των οικονομικών στοιχείων το εννεάμηνο του τρέχοντος έτους οι τέσσερις εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες κατέγραψαν ζημίες 76,1 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, ο Ομιλος Αttica είχε ζημίες 26,4 εκατ. ευρώ, οι Μινωικές γραμμές είχαν ζημίες 22,3 εκατ., η ΝΕΛ 26,4 εκατ. και μόνο η ΑΝΕΚ κατέγραψε οριακές ζημίες ενός εκατ. ευρώ.

Προβολές σελίδας